måndag 13 oktober 2008

Tappat rösten?

Jag måste bara säga att gårdagens otrevliga, dragande och skälliga hund var borta idag. Jag vet inte riktigt vad som hände, men idag betedde sig lilla Buzter helt exemplariskt - precis som han brukar, med andra ord.

Men då jag skulle hämta honom från dagis i Sörping fick jag lite av en överraskning. Jag kom in och lyssnade (märk väl; tittade inte) efter Buzter, och blev lite osäker då jag inte kunde höra honom. Hans ljusa stämma brukar skära lagom långt in i ryggmärgen i vanliga fall, men så var icke fallet idag. Så jag körde plan B - jag tittade efter honom... Och där, i ett av båsen fanns en liten svart och silver-/smutsfärgad hund. Var det verkligen han? Jag hade svårt att tro det, men det var faktiskt lilla Buzter som satt där helt tyst. Han viftade förvisso på sin lilla svans så att ryggen nästan gick av, men han sa inte ett ljud - inte ens då husse kom fram och öppnade grinden och släppte ut honom.

Förvånad och förvirrad, med en styck tyst snuzer i kopplet gick jag ner och frågade dagisfröken vad hon hade gjort med min hund. Han var ju helt tyst!!!

Jag fick inget tillfredsställande svar, så jag drog helt enkelt slutsatsen att han har tappat rösten. Om det är ihållande får tiden utvisa.

/Husse

Inga kommentarer: