fredag 17 oktober 2008

Transportproblem

Nästa vecka bär det av till Oslo. Jag ska läsa en kurs på högskolan och tänkte passa på att hälsa på släkt och vänner. Buzter ska vara hos matte är det tänkt, så resan får gå från Norpan via Göteborg, där matte plockar upp Buzter och tar honom till Fraggleberg. Sen går färden för min del vidare till Oslo.

I och med att det är via jobbet fick jag avdelningens administratör, Susanne, till att hjälpa mig att boka resan. Men dum som jag är glömde jag att tala om att jag måste ha biljett med "djur tillåtet" på väg ner till Götet.

OK, tänkte jag. Jag får ta saken i egna händer. Sagt och gjort. Jag gick ner till resecentrum och pratade med en man i SJ:s resebutik. Resan hem gick bra, men det fanns inga lediga biljetter i den kategorin på resan ner. Aaaaarrrrrgh! Vad göra? Finns det alternativa tåg? Ett två timmar senare, men det innebär att jag missar anslutningen till Oslo. Nästa morgon? Nej, det går inget som är framme innan kl 11. Och anslutningen vidare går antingen kl 9, 10 eller 15. Då går hela dagen. Usch!

Så jag ringde upp Susanne och frågade om det fanns möjlighet att hyra en bil och lämna i Göteborg. Efter mycket om och men gick det bra att få till. Vilken klippa hon är, Susanne! Fast jag fick pröjsa mellanskillnaden själv. Nåja, det är väl priset man får betala för att ha dåligt minne/vara otydlig.

Vad har vi lärt oss av det här? Kommunikation! Det verkar vara en svår lärdom att få in i huvudet...


/Husse

Inga kommentarer: