onsdag 21 januari 2009

Hemma idag

Idag har jag varit hemma hela dagen. Husse har också varit hemma, i alla fall för det mesta. Han åkte iväg till jobbet i förmiddags för att hämta sin dator. Sen har han suttit och kliat sig i huvudet över svåra matematiska beräkningar. Själv tycker jag att matematik är mycket enkel.

Husse och jag körde lite klickerträning i kväll. Jag fick göra massor med olika saker, och ibland lyckades jag med att få husse att förstå att han skulle klicka. Klick=godis. Samma sak igen - en till godis. En godis plus en till är två godisar. Och sen igen - klick - godis - ännu en godis. Det blir tre. Och så fortsätter det.

Om bara husse kunde förstå sambandet mellan matematik och klickerträning! Han skulle kunna använda klickern när han jobbar. Det skulle bli såå mycket enklare då. :D

/Buzter

PS: Om man får för mycket godis kan man kräkas. Det gjorde jag...

Inga kommentarer: