tisdag 7 april 2009

Sista bussresan till dagiset

Nu är det slut på resa-med-buss-och-tåg-mellan-här-och-där-dagarna. Husse har bestämt sig för att köpa bil till oss. Så från och med nästa vecka kommer vi bli bilister och åka till och från dagiset på egen hand. Just the two of us!

På sätt och vis är det lite ironiskt att beslutet kommer nu, när den jobbiga perioden är slut och våren är här med sitt ljus och värme. Det verkar som att husse vill traska omkring i snöslask och mörker, men föredrar att köra bil när solen tittar fram och torkar upp allt det blöta. Jag begriper mig inte på den killen! =)









Kommer bussen snart, husse?









Hoppas bilen blir trevligare än detta!
Då vi skulle åka buss första gången för ett halvt år sen var jag lite rädd, det ska jag erkänna. Lite skakig och osäker på bussen. Det kräver en stark hund för att erkänna det. Under de månaderna som gått sen dess har jag lärt mig att bussen inte är farlig. Den är tråkig, och transporterar mycket konstigt folk, men är inte alls farlig. Numera lägger jag mig ner och vilar lite på väg till och från dagis. Skönare så!
Det har blivit mycket tråkigt bussåkande på den senaste tiden, men jag har fått mycket bra miljöträning på köpet. Bra gjort husse!
/Buzter






Inga kommentarer: