fredag 27 november 2009

Orädd snuzer

För evigheter sen fick jag och min "bror" Torrox en såkallad "Dog brick". Det är en platta som man kan ladda med godis, och sen ska man klura ut hur man får tag på godisen.Förut har jag undvikit den. För att vara ärlig har jag tyckt att den var lite läskig. OK? Men nu har det ändrats. Här om kvällen kom husse dragande med dogbricken, en påse godis och en klicker. Och får jag godis gör jag nästan vad som helst. Jag kan sitta fint, jag kan vända mig bort, jag kan ligga, vinka, morra, skälla, gå fram och tillbaka... Godis är gott! När jag nosade på dogbricken klickade husse och jag fick godis. Jaha, var det den man skulle åt? Testar igen - klick och godis. Aha! Efter några försök förstod jag grejen och lyckades flytta på en av plattorna som döljer godbitarna i dogbricken. Och några dagar senare, efter ett par rundor till med klickern, kan jag plocka fram godis utan större bekymmer. Dock bara från ena sidan. Men vi ska nog klara av andra sidan också. Ge mig lite tid bara!

/Buzter

Inga kommentarer: