onsdag 16 december 2009

Synsk snuzer...!?

Det är många som hävdar att hundar uppfattar mer än vi människor, och igår fick vi några indikationer på att det kan ligga något i det. Buzter och jag hade dragkamp med en liten leksak, vilket han brukar uppskatta i sådan utsträckning att man nästan kan säga att han är outtröttlig. Men igår avbröt han leken mitt i och satte sig och stirrade upp på min gitarr som hänger på väggen. Jag försökte locka honom tillbaka till leken, men han satt bara som frusen i is och stirrade.

Jag blev nyfiken på vad han ville, så jag plockade ner grejer som låg i närheten och lät honom lukta på dem. Men inget annat väckte intresse. Det verkade vara gitarren som var grejen. E skämtade om att han känner på sig att kroken kommer lossna från väggen och vi skämtade om att hundar kan höra sånt. Lite skämtsamt frågade jag Buzter om han ville att husse skulle spela lite för honom, och gick fram för att hämta gitarren. Precis då jag griper tag runt gitarrhalsen går snöret som den var upphängt i av.

Gissa vilka som hade hakan nere på bröstet. Ibland kan man undra hur djur uppfattar världen...

/Husse

Inga kommentarer: