torsdag 7 januari 2010

Jul och nyår

Nu skriver vi 2010 och vi har överlevt firande av både jul och nytt år. Julen firades på ett ställe som Per Gessle skulle säga är "på en sten vid en sjö i en skog", eller Finspång som vi andra kallar det. Det var vitt och fint - och kallt. Husse och jag gick en promenad ute på sjön. Det är inte ofta man går en sjö, men det gjorde alltså vi.
Sen bar det iväg över gränsen till landet i väster och husses bror. Där spenderade vi några dagar innan vi for vidare på vår turné. Först en kort visit hos husses moster, och sen drog vi iväg upp till fjälls. På vägen var det hela 31 minusgrader! Inget väder för en snuzer. Tur att man satt i bilen och att det var "endast" 16 minusgrader då vi kom fram till stugan. Men det var tillräckligt för att jag skulle frysa ordentligt. Husse tyckte så synd om mig, så han gjorde en tröja åt mig av en av hans gamla ulltröjor. Det var bra, annars hade jag nog blivit sjuk. Det är inte lätt att vara liten.
Nyårsfirandet passerade utan problem, och sen begav vi oss hemåt igen. På vägen stannade vi inom Trollhättan för att hälsa på E's släktningar. Och vägen vidare därifrån var lång. Dimmigt, kallt och slirigt på vägarna. Men vi kom oss fram som vi skulle - trots allt. Det är trevligt att åka bort ibland. Men det är också skönt att komma hem. Hoppas alla får ett trevligt 2010.

/Buzter




16 grader kallt



Skidtursnuzer med ulltröja


Vintersnuzer



Nytt år på fjället



Snuzer på en sjö vid en sten i en skog


Inga kommentarer: