torsdag 11 februari 2010

Vinterbuz

Husse jobbar hemma idag, vilket innebär att jag också får vara hemma. Ingen dagis för min del, alltså. Men jag har fått min dos av hundumgänge ändå. Husse och jag var ute på en skön lunchpromenad i det fina vädret. Först gick vi till Himpa, men där var det alldeles för mycket snö både för mig och husse. Han fick skorna fulla av det vita kalla och jag drunknade nästan. Men det mest allvarliga är att vi nästan tappade bort min fina boll i snön.

Från Himpa gick vi över till andra sidan vägen där det sen förra året finns en underbar rastgård för oss vovvar. Där träffade vi några andra likasinnade som var ute och njöt av vädret. Och jag fick tillfälle att buza lite med några ytterst trevlig representanter för hundsläktet. Det är bra med en husse som har flexibelt arbete. =)

/Buzter

Testar snödjupet på Himpafältet


En av hundkompisarna. Tror hon heter Jara.



Lite fyrfota buz


Nu är jag trött. Kan vi gå hem nu?

Inga kommentarer: