måndag 28 juni 2010

Storfrämmande på besök

I helgen har vi haft sällsynta gäster här i huset. Husses föräldrar var här och hälsade på för första gången på nästan tre år. Man hinner ju glömma bort hur de ser ut mellan gångarna. Vi spenderade största delen av fredagen/midsommarafton på balkongen. De tvåbenta åt och drack gott. Själv fick jag torrfoder och vatten. Orättvist, säger du? Jag håller med!

I lördags/midsommardagen åkte vi iväg till Rejmyre och kollade på glasbruket. Och jag fick faktiskt vara med in. Det var lite oväntat. Det är ju så många ställen som har hundförbud, även om det inte är motiverat. Hursomhelst, så åkte vi vidare till Finspång och hälsade på mattes föräldrar. Även där fanns det möjlighet att sitta ute hela kvällen. Det fanns många svarta moln som hotade med att blöta ner oss, men de försvann ett efter ett, och till slut var himmelen klarblå. Härligt.

Grillen fylldes med alldeles för mycket mat för de tvåbenta att äta. Och då tänker du att jag fick smaka lite? Kanske en liten köttbit? Nähädu. Icke! Återigen fick jag vatten och torrfoder. Orättvist, säger du? Ja, det var du som sa det!

Efter maten var vi ute på en promenad och hälsade på hästarna. De var åtminstone schyssta och lät mig smaka av deras mat.

Hoppas du har haft en bra midsommarhelg!

/Buzter



Promenad med alla föräldrarna




Jag hälsar på hästarna och provar deras mat

Inga kommentarer: