lördag 3 juli 2010

Semester och frisbee

Nu har vi vänt ett nytt blad på kalendern, vilket innebär att det är juli. Och det betyder att vi alla har semester här hemma. Husse och matte är lediga från sina jobb, och jag har ledigt från dagis. Husse och matte markerade semesterstarten genom att lämna mig hemma och sticka ner till stan och få massage. Jag tycker gott jag hade kunnat få vara med. Men nä-ä-ä-ä-då! Jag fick vara hemma och leka med min pipboll.

En rolig grej (trodde jag) var att de hade köpt med sig ett par frisbees som vi tog med oss ut i parken. Hej, en ny leksak, trodde jag. Men ack så fel jag hade. Varenda gång husse kastade iväg den försökte jag springa efter och ta den - och fick skäll. Men... skulle vi inte leka gå-och-ta-frisbeen? Nehej. Inte det. Bara matte och husse som får leksaker på semestern. Jag förstår... Hrmf!

Imorgon bär det iväg till Finspång. Jag tyckte jag hörde snack om bad. Usch! Hoppas jag slipper.

/Buzter


Matte poserar med sin nya leksak



Husse bara retas


Titta, den flyger!

Inga kommentarer: