onsdag 24 juni 2009

Fästingmagnet

I måndags var Buzter och jag på promenad vid Ågelsjön igen. Tyvärr valde vi fel sida av sjön, för det var skuggigt hela tiden. Och dessutom en tråkig väg att gå - grusväg. =( Ett tips till alla Ågelsjön-promenister: Välj den norra sidan!

Hursomhelst... Under promenaden insåg jag att området är väldigt tätt befolkat av små äckliga parasiter - fästingar. Bara under tiden vi gick där plockade jag bort fyra fästingar som kröp på Buzter. Och då vi kom hem tog jag två till. Med tanke på skörden trodde jag att jag hade fått alla, men så var icke fallet. Igår kväll kände jag en liten knopp i hans nacke. Plock! Och i morse kände jag en till på kinden. Plock!

Jag tror att om man skickar ut en flock med snuzrar i ett skogsparti kommer de dammsuga hela området på fästingar. Kan det vara ett sätt att utrota dessa äckliga insekter? ;-)


/Husse

Inga kommentarer: