torsdag 16 oktober 2008

Lucky me!

Oj, vad jag känner mig speciell. Igår ringde en tjej från Tele2 och ville ge mig ett gratis trådlöst modem. Endast för mig, berättade den trevliga tjejen. Jag skulle få det helt gratis, utan uppkopplingsavgift eller månadsavgift i tre månader. Skitbra! Eller...?

Hon frågade om min adress stämde och om mitt personnummer var rätt. Det var det. Och tydligen var hon född på samma dag. Vilken tur hon har, tjejen. Det är ju den bästa dagen som finns! Sen frågade hon om hon skulle skicka modemet.

Jag tänkte, "what's the catch?" och frågade om det fanns någon bindningstid på det. Det gjorde det. 18 månader och 189 kr/mån. Jaha, men då är jag nog inte intresserad...

Nåväl, jag fick i alla fall prata med en trevlig tjej som är född på samma dag som jag. Det är ju alltid nåt!

/Husse

Inga kommentarer: